utorak, 17. prosinca 2013.

Božić - blagdan koji nije za svakoga

Kako se ovaj tjedan bliži kraju, čovjekov um obuzimaju mnogobrojna pitanja: kada će se obaviti generalno čišćenje kuća, kakvi će se kolači peći i koliko će ih se vrsta peći, hoće li biti pečenoga i pohanoga mesa ili samo pečenoga ili pohanoga mesa, hoće li se za francusku salatu koristiti neka domaća majoneza ili ona koja bude na akciji... Teško li je čovjeku koji se ovakvo što pita! Neki se pak pitaju je li pošteno da mnogi ovoga Božića, u arkadijskoj idili svoga doma, blagdane dočekaju u zagrljaju svojih najmilijih, dok će oni, opterećeni samo tim pitanjem, blagdane dočekati sami, bez svog voljenog/svoje voljene. Naime, Božić je! Taj netko mora biti tu! U tom se trenutku rado spominjemo one iz Knjige Postanka: "Nije dobro da čovjek bude sam!" "Bože?! Halo? Gdje sam Ti ja u cijeloj toj priči!?" Poznato?
Ipak, jedno od daleko najtežih i najmukotrpnijih pitanja koje čovjek iz godine u godinu samom sebi postavlja, a nikako da sazna odgovor je ovo: hoće li ovoga Božića pasti snijeg ili će biti suho? Jer, zna se, Božić bez snijega nije Božić! U filmu "Sam u kući" snijeg uvijek pada i uz snijeg ugođaj je potpuno drukčiji! Ne znam zašto, ali ovo potonje, krajnje apsurdno i najsebičnije ljudsko pitanje podsjeća me na jedan artefakt zvan "Amerika". 

I dok se preispitujemo o tolikim ispraznim i trivijalnim stvarima koje nama, po svemu sudeći, čine Božić, a koje nam u pitanje dovode našu esencijalnost na planeti Zemlji, zanima me što se pitaju ovi ljudi:







Ma koga briga! Ovi ljudi nisu dio moje svakodnevice. To su ljudi koje ja ne poznajem, niti ih uočavam u svojoj bešćutnoj i sebičnoj okolini. Moja je sredina odviše sebična, bezosjećajna i lišena socijalne empatije da bi se osvrtala na životne situacije ljudi koje moje oči nikada nisu vidjele niti su mi znani. Ako ti ljudi već gladuju, neka prodaju Vatikan i neka nahrane te bijednike!

Hm...čini se da će Božić i ove godine zaobići ove ljude kojima je broj lampica i kuglica na boru, količina i vrsta mesa na blagdanskom stolu, snijeg ili ne-snijeg zadnja briga u životu. Ali znate što? Isus ove godine neće doći na naša vrata i neće tražiti utočište u našim upeglanim i farizejštinom okićenim domovima. Ne! On će ove godine svoje skrovište tražiti upravo kod ovih ljudi koje gledate na slikama. Da, k njima će CILJANO ići. I kod njih će ostati, s njima blagovati, kod njih se nastaniti, kod njih će se dogoditi toliko žuđeni Božić, dok ćemo se mi preispitivati pokazuje li naša vaga točan broj novopridošlih, a nepoželjnih kilograma.

Discipula Domini

P. s. Slike nisu moje autorske. Preuzete su s Gugla, heh!

Broj komentara: 5:

  1. Ovo je najistinitiji, najljepši i nadasve Bogom u srcu napisan tekst.Neka nam
    svima bude pokazatelj pravog Božića.Dijelimo ljubav i darove onima kojima je
    to najpotrebnije,zagrijmo ih ovog Božića kao što nas grije ljubav Isusova.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Bogu koji nadahnjuje :)

    Blagoslovio nas! +

    DD

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga sestro u Kristu!
    Postajete svojim pisanjem nova sv. Katarina Sijenska. Radostan Vam i blagoslovljen Božić! Neka Vam Bezgrešna Djevica milošću malog Isusa postane vječna i najveća prijateljica!

    Vaš bijedni brat, Augustin

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sretan ti Božić, Augustine, "bijedni brate" ;)

      +

      DD

      Izbriši
  4. Jednostavan, razumljiv i prekrasan tekst, bez licemjernih cifrarija, konkretno cilja na ono što bi, u stvari, trebao biti duh Božića, ali ne samo i njega, već i cijelokupnog ljudskog života, bez obzira na vjeroispovjest, rasu ili što već. Sveopći konzumerizam, kopiranje i natjecanje sa "susjedovim dvorištem", malodušnost i površnost su realna i suvremena zla kojima se treba oduprijeti dušom i srcem. Na žalost, malo je onih koji to od srca i rade, a više je onih koji se time koriste kao osobnom promidžbom. Otvorite dušu i um, budite onakvi ljudi kakvima nas je Bog zamislio i stvorio. Svima ljudima sretan i blagoslovljen, ne samo Božić, nego i svaki dan i život cijeli!

    OdgovoriIzbriši

Ako želite ostaviti komentar na post, svakako se potpišite radi lakšeg snalaženja u komentarima.