četvrtak, 30. siječnja 2014.

Papa Franjo i Kotrljajući Kamen

Od početka pontifikata pape Franje uzburkaše se duhovi na sve četiri strane svijeta, u ovoj našoj vidljivoj, ali i u onoj nevidljivoj stvarnosti. Uzburkaše se poprilično. O papi Franji govori se u tolikoj mjeri da čovjek više ni ne stigne pratiti silne deklamacije o njegovoj ličnosti, o njegovu djelovanju i tomu slično. Brzo smo zaboravili ostavku pape Benedikta XVI. koji je Katoličkoj Crkvi u nasljeđe ostavio veliko, ali premalo spominjano blago. Pojavio se papa Franjo i eto nas, krenusmo od njega raditi, da se tako izrazim, kult ličnosti.

Papa Franjo pojavio se na naslovnici popularnog američkog magazina Rolling Stone (ubrzo nakon što ga je Times proglasio osobom godine). Postupak uredištva časopisa Rolling Stone izazvao je u nekih očekivane reakcije - pisanje članaka na raznim portalima o tom činu. Eto i mene s mojim reakcijama i pisarijama. Osim toga, pokrenula se i rasprava po društvenim mrežama o opravdanosti objavljivanja naslovnice s papinim likom u časopisu od kojeg se to nije nimalo očekivalo. Međutim, iako načelno nisam protiv takvih stvari, ne mogu se oteti dojmu kako tu nešto ne štima. Možete se, ali i ne morate uopće složiti sa mnom. Ali dok se Benediktu i njegovu radu posvećivalo tako sramotno malo pozornosti (morao je "abdicirati" da se to popravi ;) ), papa Franjo odjednom postaje dosad neviđeni heroj Katoličke Crkve i ličnost koju hvale mali i veliki, vjerni i nevjerni, političari i apolitičari, ovi i oni... 


Međutim, evo zašto me obuzima neka čudnjikava skepsa i svojevrsna "rezerviranost" u bjesomučnom hvaljenju i "lajkanju" ovih postupaka:

1. Teško se mirim s činjenicom da se od pape kao poglavara Katoličke Crkve, čiji sam punopravni član, pokušava napraviti slika kakvog cirkusanta, nekog super cool lika u bijeloj oblekici koji samo izgleda kao poglavar Katoličke crkve. Za takav društveni image dio "odgovornosti" snosi i sam Sveti Otac.

2. Teško se mirim s činjenicom da se o Katoličkoj Crkvi, čiji sam punopravni član, pokušava stvoriti slika neke "organizacije" koja uspješno odgovara na zahtjeve suvremenoga, ali izuzetno podmuklog, relativizirajućeg i laži sklonog svijeta. Štoviše, vrijeđa me kada ljudi, tobože slobodna uma i liberalnih stavova, svojataju određene papine izjave, tumačene na potpuno krive načine, samo zato što, eto, u tom trenutku to njima tako odgovara.

3. Teško mi je povjerovati u toliku pozitivnu "frapiranost" i oduševljenost ovoga svijeta i svakojakih medija novim poglavarom Katoličke Crkve. Govorim o frapiranosti koja dovodi do toga da papin lik završi na naslovnoj stranici časopisa kao što je Rolling Stone. Teško mi je povjerovati da su Svijetu usta puna hvale za čovjeka koji se nalazi na čelu tom Svijetu još nedavno toliko omražene, srednovjekovne i nazadne "organizacije" - Katoličke Crkve.

4. Teško se mirim s činjenicom da se papu Franju, koji je poglavar Katoličke Crkve, Petrov nasljednik i Kristov namjesnik na zemlji, nastoji prikazati na sve moguće načine, samo ne kao poglavara Katoličke Crkve, Petrovog nasljednika i Kristovog namjesnika na zemlji. U tomu se, dragi svi, krije velika opasnost. Iskreno, ne želim da poglavar Crkve, čiji sam punopravni član, gubi na svom autoritetu na ovakav način (bilo da to radi on sam ili da to rade drugi, npr. mediji), a uz to da se relativizira i sve blago Crkve koje nam je ostavljeno, počevši od sakramenata preko Svetoga pisma pa do svećenika, redovnika i redovnica.

5. Teško ću se pomiriti s trenutkom kada se Katolička Crkva, unica et apostolica, pretvori u roba pomodarstva koji govori jezikom Svijeta, a ne Duha i Istine.

Rekoše neki da je ovaj čin samo odraz pada "popularnosti" Katoličke Crkve, pa Vatikan pribjegava ovakvom PR-u, ne bi li dovukao ljude u crkvu i tako povećao svoje "članstvo". Odmah moram reći kako je modus operandi Crkve čiji sam punopravni član daleko od ovakvog PR-a. Vjerujem da papi ni ne treba ovakav PR, budući da je i sam, kao što vidimo, u tome odličan!

Sve poviše napisano moj je osobni stav kojeg sam, nakon intenzivnog razmišljanja, odlučila javno iznijeti, iako nisam tomu sklona. I sukladno tomu, mogućnost da sam potpuno u krivu ostavljam još potpunije otvorenom.

I na kraju...ne negiram papine principe, načela papinstva i sl., niti sam protiv toga da Crkva bude otvorena svakom čovjeku koji žeđa za živim Bogom i da ta Crkva bude bliska svakom stvorenju Božjemu. Ali...ne ovisi li otvorenost Crkve o nama samima? O nama koji jesmo ta Crkva? Ne ovisi li o tebi i meni hoćemo li za drugoga biti otvorena ili zatvorena Crkva, Crkva koja se uvijek iznova vraća na izvor sakramentalnosti i učiteljstva ili Crkva kojoj je svejedno? Nismo li pozvani biti Kristova Crkva, živa i duhovna, sada i ovdje, ti i ja? 

U svijetu imate muku,
ali hrabri budite -
ja sam pobijedio svijet!
Iv 16, 33
DD

Broj komentara: 8:

  1. Taj isti podmukli svijet koji Pontifeksa kuje u zvijezde sutra će ga gurnuti u blato. Duh svijeta nije Gospodinov. Papin modus evangelizacije mi se uvelike ne sviđa, ali se zato sviđa svijetu - alarm za uzbunu. Velik sam skeptik! Sv. Otac mora biti veoma oprezan kad se vidi tko ga hvali. Zanimljiv članak.
    Gospodin s Vama, draga sestro!

    Benedikt

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Benedikte, upravo ovo što si napisao temeljna je misao ovoga posta. Nadam se da se to iz moga teksta dalo iščitati. "Duh svijeta nije Gospodinov." To je to. O tome pričam. I nisam mirna zbog toga.

      Milost ti i mir! +
      DD

      Izbriši
  2. Da, to unosi nemir u naša srca. Nemirna je naša duša dok se ne smiri u Tebi, Gospodine (sv. Augustin).
    Mislim da je situacija u Katoličkoj Crkvi kompleksnija nego se čini na prvi pogled. Otvarati Crkvu poganima na način snižavanja izvjesnih kriterija, boljka je koja se u povijesti pokazala kao evangelizacija koja nije od Duha Svetoga. Znamo da je put u pakao popločan dobrim namjerama. Papa Benedikt XVI. bijaše toliko omražen u svjetskoj javnosti i neomiljen od nekih kardinala, da je sama ta činjenica dovoljna za mene, kako Benedikt XVI nije bio sklon kompromisima prema drugoj strani - onoj izvan Crkve. Nauk Crkve ne trpi nikakve kompromise. Pontifeks je prvenstveno čuvar Istine - Petar Stijena! Ništa se ne smije pretpostaviti Bogu, da malčice preformuliram riječi sv. Benedikta Nursijskog.
    Milost ti i mir Gospodinov, draga sestro! +

    Benedikt

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovu pomutnju koja vlada najlakše je raskrinkati starim enciklikama Leona XIII, Benedikta XV, Pija X i mnogih iz stare škole. Enciklike su to koje govore o skrivenim i perfidnim "filozofijama" i idejama kojima Zli pokušava uništiti Crkvu. Koga zanima neka čita ako ima jako srce i katoličku dušu.
    Soli Deo honor et gloria!

    Benedikt

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga sestro, imam dojam da papa želi na brzinu osvojiti svijet za Krista. No put je prepun opasnosti za njega i Katoličku Crkvu. Moramo se moliti za svog Pontifeksa da ne upada u zamke koje mu svijet licemjerno servira.
    Krasan tekst, čestitam.
    Preporučam se u Vaše molitve.

    Augustin :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dragi Augustine!

      Neka me Bog sačuva moje vlastite oholosti... Papa Franjo poglavar je moje Crkve, on je moj papa i želim da njegovo srce (kao što to želim za svako srce!) bude otvoreno Duhu Božjemu, Duhu istine. Neka ga čuva.
      A ti, Augustine, primi Milost i Mir +

      DD :)

      P.s. Nemojte mi više persirati (odnosi se na sve koji pišu!) jer nisam tako stara :P

      Izbriši
  5. I usput donosim očitovanje o. Lombardija:

    The head of the Vatican Press Office, Father Federico Lombardi, SJ, has responded to an article about Pope Francis appearing in Rolling Stone magazine, calling it superficial and crude. Via Vatican Radio:

    “[The article] is a sign of the attention that the novelties of Pope Francis attract from many different quarters. … Unfortunately, the article disqualifies itself, falling into the usual mistake of a superficial journalism, which, in order to shed light on the positive aspects of Pope Francis, thinks it needs to describe the pontificate of Pope Benedict in a negative way, and does so with a surprising crudeness. … This is not the way to do a good service even to Pope Francis, who knows very well what the Church owes to his predecessor.”

    Preuzeto s fb stranice: https://www.facebook.com/pages/FIDES-Quaerens-Intellectum/460328987337340?fref=ts

    OdgovoriIzbriši
  6. Discipula Domini,

    to što naglašavaš da si "punopravni član" možeš koristiti u članstvu SDP-a i sličnih organizacija. Shvati da Katolička Crkva nije demokracija i da si ti žensko, prema tome ne možeš biti svećenica. Tvoje mišljenje kao "punopravnog člana" je irelevantno.

    F.

    OdgovoriIzbriši

Ako želite ostaviti komentar na post, svakako se potpišite radi lakšeg snalaženja u komentarima.