subota, 4. travnja 2015.

List tuge

 
Mathias Grünewald, Raspeće, 1512.

Ne znam što zapravo reći. Čini mi se da je već sve nekako rečeno. Čitam na društvenim mrežama mišljenja, promišljanja i viđenja drugih, različite poglede na Kristovu muku i smrt. I svako je vrijedno. Odražava tu tako pradavnu, a opet tako suvremenu scenu povijesti ljudskoga spasenja na osebujan način. Zastajem i ja na koji trenutak nad tom tajnom. I opet ne znam što reći. Zapravo, nema se tu što više za reći. Sve je rečeno. 

Ipak, umjesto nekih isforsiranih tlapnji, objavljujem jednu pjesmu koju sam u svojoj mladosti jako voljela. Pjesma je i uglazbljena. Svojevremeno ju je izvodio sastav Nebeski grad. Nažalost, na youtubeu pjesme nema, nemam ju ni ja (kazete se odavna ne koriste). Iako bez glazbene pratnje, tekst je dovoljan. I više nego dovoljan.

List tuge
Dotakao si se mojeg bića onog jutra kada si ulazio u grad 
i dok ti prositrahu haljine po putu,
Tvoj se pogled odmorio na mojemu srcu sluteć' bol.
Ulio si u moje žile sokove nade da ponese milost
krvnikovu maču,
kruh gladnome,
slobodu sužnju.
Dotakao sam se Tvojeg bića one noći u gori Maslinskoj,
u strahu i grču, u kaplji poput ulja teške krvi 
što oćutjeh je u jauku mučenika, 
u jecaju udovica, 
u kletvi odbačenih, 
zaboravljih, zgaženih.
Gospodine, ja sam list tuge, list maslinove grane nemira!
Gdje su obale, jezera, na kojima si nas kao školjke skupljao,
dok mreže nam pucahu od tovara riba, 
gdje je klasje, žetva, svadbeno vino,
gdje je Tvoja Galileja?
Odveli su Te u noć krvava čela.
Još ćutim fijuk biča, u Tvojoj koži nasladu mučitelja.
Gospodine, ja sam list tuge,
u srcu mi tamnica, mračna slutnja vječne smrti.
Al' gle, kakva to svjetlost nad Tvojim se grobom stere,
tko li me to pozva u novo jutro?
Tek znam: ja živim, živim!

List tuge leprša na lahoru Gospodnjeg mira.

Dragi čitatelji,
svima vama, koliko vas ima, želim blagoslovljen Uskrs. 
Isus je Pobjednik,
Alfa i Omega,
Put, Istina i Život,
Uskrsli.
Zato: ne bojmo se!

Discipula Domini

2 komentara:

Ako želite ostaviti komentar na post, svakako se potpišite radi lakšeg snalaženja u komentarima.