utorak, 18. kolovoza 2015.

Zamislite situaciju...

Nedjelja je. Kao i svaki katolik dolazite na svetu Misu. Stojite negdje na začelju crkve jer ne volite biti viđeni (ovo se tiče samo onih koji zaista vole stajati ispod kora). Prijepodnevna Misa, puno je ljudi, većinu ih mahom poznajete (kasnije shvaćate da to i nije neka prednost). Počinje Misa. Zauzimate pobožan stav (iako stojite skroz iza) što će reći da i tijelom iskazujete spremnost za prisustvovanju tom Otajstvu. Služba čitanja. Fino je to pročitano, ali ćete čitanja za svaki slučaj pročitati i kod kuće. Evanđelje. Homilija. Za vrijeme homilije ulazi osoba koja - slučajno ili neslučajno - živi u vašem susjedstvu, no uopće ne komunicirate s njom jer ju skoro nikad ni ne viđate. Samo ste na "bok - bok". Ta osoba na misu uvijek dolazi za vrijeme homilije. Znači uvijek. No, to nije sve. Nažalost, o toj osobi znate još štošta što pripada kategoriji smrtnoga grijeha. Žalosni ste što to znate. Ne želite to znati! Zašto ste uopće to ikada morali saznati?! No, kako god. Osoba vršcima prstiju dotiče blagoslovljenu vodu. Znamenuje se znakom križa te kroz mnoštvo poklekne tek toliko da malo savije koljena. U tom trenutku počinjete razmišljati o gravitaciji. Uhvatite se da razmišljate o gravitaciji. Nakon 2 minute uočavate uzročno-posljedične veze (mislim na razmišljanje o gravitaciji). Propustili ste 5 minuta od homilije. Ništa zato. Ipak se vraćate na slušanje homilije s mjestimičnim misaonim lutanjima.

Sad preskačem ostale dijelove mise. Nisu relevantni za razumijevanje ove neimaginarne situacije.

Dolazi pričešćivanje. Imate običaj ići među zadnjima. Ne znate razlog tomu. Ovog se puta ipak pričestite među prvima. Ne znate razlog tomu. Ljudi se pričešćuju. Većina se pričešćuje. Pričešćuje se i osoba koja uvijek kasni i o kojoj (napominjem nažalost) znate štošta. Pričešćuje se svaki put. Stajali vi naprijed ili ispod kora, nosili rubac ili obični škarnicl na glavi, ona se pričešćuje. I vi ju vidite. Ona prima Tijelo Gospodina Isusa Krista. U vama nešto uskipi. Žalosni ste. Ljuti ste! Dođe vam da vlastitim rukama izvlačite Isusa iz nje. I zbog Njega, ali i zbog nje. Žalost! Pitanja! Je li to neznanje? Ignorancija težeg kalibra? Je li to otupjela savjest? Je li to nečiji propust? Što je to? Prožima vas duboka tuga. Što vam je činiti? Netom ste se pričestili. A prožima vas tuga pomiješana s ljutnjom. Strelovita molitva. Predanje. Gospodine, smiluj mi se. Što mi je sad činiti? Odluka je pala.

Odlazite župniku po savjet. Osjećaj nelagode. Zamišljate kao da vam na čelu stoje natpisi poput "tračibaba" i "tužibaba". Skupljate hrabrosti. Skupite hrabrost! Sve za spasenje duša! Proći će i ta nelagoda. Konačno! Iznosite problematiku (jedva!). Vidno se potreseni. Očekujete poticaj. Pastir, ovce i te spike. Dobivate odgovor. "A što ću joj ja." Pomislite da ste krivo čuli. Razrogačene oči. Nevjerica. Jadniji ste nego ikad. Gore vam je nego što vam je bilo. Odlazite kući. Tuga. Muka. Bol. Vapaj. Gospodine, smiluj se.

Quotiescumque enim manducabitis panem hunc, et calicem bibetis, mortem Domini annuntiabitis donec veniat. Itaque quicumque manducaverit panem hunc, vel biberit calicem Domini indigne, reus erit corporis et sanguinis Domini. Probet autem seipsum homo: et sic de pane illo edat, et de calice bibat. Qui enim manducat et bibit indigne, judicium sibi manducat et bibit, non dijudicans corpus Domini.

Doista, kad god jedete ovaj kruh i pijete čašu, smrt Gospodnju navješćujete dok on ne dođe. Stoga, tko god jede kruh ili pije čašu Gospodnju nedostojno, bit će krivac tijela i krvi Gospodnje. Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela.

(1 Kor 11, 26-29) 

Klik ...
 Discipula D.

22 komentara:

  1. Osoba koja se pricescuje, a nosi tezak grijeh na dusi, mozda ne zna da to sto cini ili kako zivi je tezak grijeh, i treba je pouciti da se ispovijedi i vise to ne cini i da tek tada moze primiti Pricest. Ako pak zivi u trajnom stanju grijeha, npr. u "drugom" braku, onda joj reci da su joj zbog stanja u kojem se nalazi uskraceni sakramenti. Vjerovali ili ne, ne znaju to svi. Treba ljude pouciti. Jasno, to trebaju ciniti zupnici, ali ako oni zakazu, moramo reagirati mi, ovce, kako si gore rekla. Pisi biskupu. Reci sto znas o osobi koja nedostojno prima pricest, da si rekla zupniku koji mozda nije bio upoznat sa situacijom, i napisi koji odgovor si dobila od zupnika.

    Lav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako je zaista neznanje u pitanju, pitam se: zašto vjernici, katolici, koji redovito prisustvuju sv. misama NE ZNAJU da se osoba ne može pričestiti ako a) poprilično kasni na sv. misu, b) trajno živi u stanju smrtnoga grijeha? Zašto je uopće i došlo do toga da se to NE ZNA?

      Ovim postom ja ne osuđujem niti tu osobu niti župnika. Ali da me zaboljelo, jest, zaboljelo me.

      Izbriši
    2. Bar znas za koga trebas moliti.
      Naravno da te zaboljelo, jer realno direktno si prisustvivala svatogrdu.

      Moj ti je savjet izbjegavaj tog svecenika i ne idi na njegove mise.

      C

      Izbriši
    3. A vidi, treba moliti za cijelu našu Crkvu. Tko zna koliko se ovakvih svetogrdnih pričesti svakodnevno događa. Isto tako, treba netko moliti i za mene. Ni mojim žilama ne teče "med i mlijeko".

      A svog župnika ne mislim izbjegavati. Njegove su ruke posvećene i preko njegovih ruku ja primam Krista. E sad, Gospodin zna zašto sam tako postupila. U Njegov daljnji sud oko toga ja ne ulazim. Svatko će (dakle, i ja) Njemu polagati svoje račune.

      Izbriši
    4. Jedno je postovanje prema zupniku, a drugo je svjesno prisustvovati na misama gdje se dogada svetogrde.

      Samo je pitanje na kojem mi je mjestu u zivotu Bog? Na prvom? Ili vrijedi ja ispred On?

      C

      Izbriši
    5. Da je ovdje vrijedila "ja ispred On" metoda, nakon mise bi se pokupila doma i bilo bi mi baš svejedno što se osoba pričešćuje sebi na propast. Ovako sam djelovala po svojoj savjesti, iz ljubavi prema toj duši i prema Gospodinu. Ali dobro...

      Izbriši
    6. Ne kazem za to, jer to je hrabro i pohvalno je sto si tako postupila.

      Nego kazem za ubuduce...

      C

      Izbriši
    7. Pa eto, zato sam i napisala ovaj post. Možda potakne i ostale da promisle o tom velikom problemu. Premda sam dugo razmišljala napisati li i objaviti ovakav post ili ne, hoće li izazvati više štete ili koristi. Nadam se ovom potonjem.

      U svakom slučaju, voljela bih da kao Crkva djelujemo i poučavamo jedni druge.

      Izbriši
  2. Modernizam je doveo do toga da ako nekog upozoriš ili ukoriš ispada da sudiš i osuđuješ . Ipak veći je grijeh ako grješnika ne upozoriš - Ez 33 , 7-9 . Isto tako se brka Božje milosrđe i Božja pravednost . Moderno je govoriti Bog je milosrdan , slab sam čovjek . Da , Bog je milosrdan ako priznamo mu grijehe , pokajemo se i borimo , a ne govorimo da grijeha nemamo i pravimo Ga lašcem. U tom je slučaju Bog milosrdan jer ne želi smrti grešnikove nego da se popravi i spasi . U ustrajnosti u grijehu na djelu je Božia pravda.Grijehom dođe smrt na zemlju . Takvog ako npr. upozoriš da se ne pričešćuje na ruku , spremno će ti odgovoriti da je jezik prljaviji . A ja odgovaram da onda on duplo griješi od mene jer ga prima prljavom rukom i stavlja na prljavi jezik. Mislim da se nemože puno učiniti jer Isus je došao za mnoge . Vjera je ohladila , savjest otupjela. Razlikovanje Tijela nepoznanica . Razumjeti i posvjestiti si što je Gospodin učinio za mene . Ito u trenutku pričesti. Temelji su na pijesku .... Robelar

    OdgovoriIzbriši
  3. Modernizam je kriv za sve i treba spaliti vješticu!!!

    Ok, a sad realno... Koje god nosila grijehe nije na nama da gledamo tko će se pričestiti, a tko ne. Svećenik ima pravo uskratiti pričest, ali laici se ne bi smjeli mješati u to. Jer prokazivanje svećeniku drugoga nije način spasenja niti vlastite niti tuđe duše.

    SUMMA SUMMARUM: Ukoliko stvarno imaš osjećaj ili stvarno znaš da ima ozbiljnu prepreku za primiti pričest pristupi i reci joj. I tebe i nju će Istina osloboditi. Tebe gorkog okusa i osjećaja da nisi ništa učinila po tom pitanju, a osobu možda neznanja. Krist je bio, Krist jest odvažan, ako si njegov apostol budi i ti!

    Robi

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Koje god nosila grijehe nije na nama da gledamo tko će se pričestiti, a tko ne."

      Nije istina, duznost katolika je sprijeciti javnu sablazan, koliko moze i koliko je u njegovoj moci.

      Trebali bi ponoviti katolicko gradivo i prisjetiti se 9 grijeha "sudjelovanja u tudem grijehu".

      Izbriši
  4. Kao što rekoh...internet naklapanja ne vode nigdje! Ovo vrijedi za sve i mislim da sam bio jasan!

    SUMMA SUMMARUM: Ukoliko stvarno imaš osjećaj ili stvarno znaš da ima ozbiljnu prepreku za primiti pričest pristupi i reci joj. I tebe i nju će Istina osloboditi. Tebe gorkog okusa i osjećaja da nisi ništa učinila po tom pitanju, a osobu možda neznanja. Krist je bio, Krist jest odvažan, ako si njegov apostol budi i ti!

    Robi

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Robi, ne mogu reći da nisam ništa učinila. Jesam, učinila sam.
      Nisam bila na toj misi s namjernom da promatram tko se pričešćuje i pod kojim uvjetima. Okolnosti su tada bile takve da me jednostavno "pljusnula" činjenica da ovoga puta nešto moram poduzeti. Zato sam prvo otišla po savjet što mi je činiti da i sama ne zapadnem u neku zabludu. Što sam dobila kao "savjet" vidio si i sam.

      I moram se složiti s komentarom prije: dužnost je svakoga od nas da na to upozori prije svega tu osobu, a potom i svećenika koji po kanonskom pravu MORA toj osobi uskratiti pričest. Osim toga, ne mogu ja narodu s ambona govoriti kada se smije, a kada ne smije pričešćivati. To je dužnost svećenika.

      Izbriši
  5. Dostavi anonimno kratko pisamce toj osobi. Ako ne znas adresu, predaj joj ga poslije mise ili (ako te bas jako strah) daj nekom djetetu cokoladu da joj ga odnese.
    Zadrzi se na cinjenicama bez prevelikih uvoda ili emocija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Toma, dobri su ti savjeti. Čak mi je ovo s pismom palo na pamet. A onda sam pomislila da je možda onako...heh...djetinjasto? :/

      A što se emocija tiče, imam pred očima i srce te osobe. Moram u tome biti mudra i odmjerena. A između ostalog, žensko sam, a nama ženama to malo teže polazi za rukom :)

      No, uzet ću ovo što si napisao u ozbir.

      Izbriši
    2. Ja da dobijem anonimno pismo, ja bih ga predala na policiju.

      Marijana

      Izbriši
  6. Sumnjam da bi se ovakvo svetogrde dogodilo na tradicionalnoj misi.

    OdgovoriIzbriši

Ako želite ostaviti komentar na post, svakako se potpišite radi lakšeg snalaženja u komentarima.