petak, 18. rujna 2015.

"Jesi li kršćanin ili nisi?"


Nešto slično ovom pitanju zadnjih nekoliko dana cirkulira društvenim mrežama, a tiče se ovog "izbjegličkog" kaosa u našoj zemlji. No, kako ne želim besramno utjecati na vašu, nadam se, zdravu savjest, osobnu samoevaluaciju i autorefleksiju kojom preispitujete autentičnost svog katoličkog poziva provedite sami, predočujući si pritom slike pakla koji vas očekuje ukoliko ne podržavate slobodan priljev izbjeglica (od koji je mali broj onih koji bježe od rata; ostalo su dezerteri, ekonomski izbjeglice i samo koriste priliku) i ukoliko ste protiv njihove implementacije u društvo. Zvuči ksenofobično obećavajuće, zar ne? A ako je suditi po navedeno, da, onda sam ksenofob i autentičnost moga katoličkog poziva dovedena je u pitanje.

No, da ne izmišljam svoju toplu vodu o toj aktualnoj temi, prenosim dijelove iz dva po meni najzanimljivija i najobjektivnija članaka jer, eto, gotovo se svi mediji koriste već dobro poznatim srcedrapajućim metodama masovne emocionalne manipulacije, zbog čega sam prisiljena koristiti se drugim izvorima. Dijelovi tih članaka izražavaju i moje osobno mišljenje. A ako je suditi po karakteru članaka, onda ni ja nisam katolkinja i ne gine mi bolna autorefleksija, nimalo obećavajuća za moje spasenje. Da. Konačno je postalo jasno kako je Discipula Domini kseonofob, otpadnica od vjere, politički nekorektna.
Dugoročno gledano, ovakav razvoj događaja imao bi katastrofalne posljedice: deseci tisuća novopridošlica zaglavili bi protiv svoje volje u zemljama s golemom vlastitom nezaposlenošću i socijalnom napetošću, bez mogućnosti integriranja u svijet rada, a time i u društvo ljudi drugačijeg jezika i kulture. Stvorila bi se geta, nešto između palestinskih izbjegličkih logora i siromašnih imigrantskih predgrađa europskih gradova, a u zemlji bi ojačao ksenofobni ekstremizam.” Pola ovog scenarija već se odigralo. Unatoč tome, medijska se manipulacija nastavlja, iako je pred slikama iz Tovarnika, koje su u potpunom raskoraku s multi-kulti bajkom, sve teže održati privid da je situacija pod kontrolom. Trash sentimentalizam u prikazu migranata prelazi sve granice. (Nino Raspudić na portalu sloboda.hr)

I jedan politički nekorektan komentar:
Zgražanje nad mađarskom policijom koja sprječava masovni ulazak imigranata u Mađarsku je jeftina patetika i lažna suosjećajnost. Rijeke suza koje liju nad dječjim leševima nasukanim na obalama Turske su isti tip suza koji lije nad romanima Danielle Steel i meksičkim sapunicama. Ljudi uglavnom ne razmišljaju, a kad razmišljaju razmišljaju kratkoročno, zbog čega će svom potomstvu ostaviti ružniji, nasilniji i nestabilniji svijet da bi u očima sebi superiornijih ispali dobroćudni i moralni. Sentimentalnost je neprijatelj civilizacije. (preporučam pročitati cijeli članak, a potom i prvi komentar u nizu)
A sada jedno malo odstupanje. Laudato.hr prenosi:
Sveti Otac kazao je u četvrtak 17. rujna, „da su Sirija i Irak potonuli u 'oceanu boli' jer su građanski rat i napredovanje militanata Islamske države prisilili milijune ljudi da napuste svoje domove“. Papa je pozvao na nenasilno rješavanje sukoba...
Može papa pozivati na nenasilno rješavanje sukoba do sudnjeg dana, kad taj problem ne može niti će biti riješen "nenasilno". Utopija. I koja korist od tog pozivanja? Ovom "akcijom" rukovode veći od Milanovića i Ostojića, veći i nepoznati humanoidi s jasnim ciljem kojeg mediji ne prenose. Ishod ove situacije može riješiti samo i isključivo Gospodinovo milosrđe i Njegova svemoć.

Dakle?
Jeste li kršćani ili niste?
Hoćete li pomoći izbjeglicama?
Kako ćete im pomoći?
Što će vaše pomaganje konkretno promijeniti u njihovom mentalitetu?
Jeste li kršćani ili niste?

Politički nekorektna,
DD
 

Broj komentara: 15:

  1. Da, važno je napomenuti kako je papa Franjo rekao da neka svaka župa, svaka kršćanska zajednica i svako svetište u Europi ugosti po jednu obitelj izbjeglica.

    Pitanje je da li da slušamo papu Franju u vezi ove teme ili ne? :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozvat ću se na razmišljanje jedne svoje prijateljice. Parafrazirat ću.

    Dovoditi u pitanje trebamo li slušati papu ili ne uopće je nepotrebno. Ako se smatraš pripadnikom Katoličke Crkve s papom na čelu, koji nastupa u samo Isusovo ime kao Glave - onda ne vidim razloga uopće se pitati poslušati li ga ili ne. Sad samo o tebi ovisi što ćeš odlučiti.

    I ovdje ja ne pokrećem pitanje poslušnosti nego djelotvornosti pukog "pozivanja". Koji je smisao toga? Treba konkretno djelovati! Razumiješ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U redu, po tvom odgovoru znači da treba poslušati papu.

      Upravo je papa pozvao na konkretno djelovanje, rekao je neka svaka župa ugosti po jednu obitelj izbjeglica.
      Ako u Hrvatskoj ima oko 2000 (?) župa pomnoženo sa peteročlanoj obitelji dobijemo brojku od 10 000 ljudi (čitaj muslimana).

      U svakom slučaju ovaj papa ima zanimljive neke prijedloge. :)

      Izbriši
    2. 1. Da, moj odgovor jasno kaže da treba biti poslušam papi.

      2. Slažem se. Taj je Papin poziv i više neko konkretan. Ali je li taj čin izvediv? Čisto sumnjam da bi muslimani, koje ti ovdje spominješ, sami pristali postati dio nemuslimanske zajednice. Gotovo sam uvjerena da je s muslimanskim izbjeglicama to nemoguće. O kršćanskim izbjeglicama, kojih usput budi rečeno, nema mnogo jer su ostali u ratnim žarištima, mogli bismo govoriti. O muslimanskima ne.

      3. Što se poslušnosti tiče. Slušaj, prijatelju, Gospodin ti je dao slobodu izbora. Pa ako ti se zahtjev poslušnosti Katoličkoj Crkvi i njenom poglavaru čini problematičnim, imaš slobodne ruke krenuti Lutherovim stopama ;)

      +

      Izbriši
    3. 1. Ok, kad smo kod poslušnosti, kada papa kaže da trebamo prihvatiti nauk o vjerskoj slobodi, koji je u suprotnosti sa stoljetnim (tisućljetnim) katoličkim naukom i tradicijom Katoličke Crkve, da li ga u tome treba poslušati?

      2. Imaš pravo u vezi muslimana, vjerojatno ne bi ni htjeli ostati u katoličkim župama.
      http://laudato.hr/Vijesti/Vatikan/Jedna-izbjeglicka-obitelj-pronasla-je-svoje-utocis.aspx?feed=allNews

      3. Opet o poslušnosti, kada npr. papa Ivan Pavao II. sazove u Asizu skup i počne zajedno moliti s muslimanima, protestantima, židovima, itd. da li tu trebamo slijediti i poslušati papu?
      Inače Katolička Crkva je stoljećima (tisućljećima) osuđivala moljenje sa krivovjernicima i hereticima.

      Izbriši
    4. 1. Treba biti poslušan u vidu ne ispraznog ekumenizma, nego u postizanju jedinstva pod okriljem jedne svete apostolske Katoličke Crkve, tj. da se sve zajednice vrate u KC, pa čak i ovi šizmatici koje neću imenovati ;) Nadalje, što bi ti htio, prisilno pokrštavati? Pojam vjerskih sloboda možda za tebe i mene nema svoje temelje jer je Istina jedna i nalazi se u Katoličkoj Crkvi. Ali ne razumijem, treba li bičevima ljude obraćati na katoličanstvo?

      2. Ad acta.

      3. Potpuno mi je jasan i činjenično objašnjiv tvoj otpor prema poslušnosti papi, pa se sad slijepo držiš jedno te istih "tradi" argumenata. Mislim da je scenarij iz 1988., unatoč svim zabranama i upozorenjima, dovoljan argument. Razmisli o tome. A budući da znam kako gledaš na SV. Ivana Pavla II, nećemo dalje raspravljati o tome.

      Izbriši
    5. 1. Krivo si možda protumačila pitanje. Prisilno pokrštavanje? Šizmatici? Bičevima ljude obraćati na katoličanstvo?
      Evo ponovit ću pitanje, možeš odgovoriti sa da ili ne.
      Kada papa kaže da trebamo prihvatiti nauk o vjerskoj slobodi, koji je u suprotnosti sa stoljetnim (tisućljetnim) katoličkim naukom i tradicijom Katoličke Crkve, da li ga u tome treba poslušati?

      3. Otpor prema poslušnosti papi?
      "Tradi" argumenti?

      Pitanje je bilo o poslušnosi:
      "Kada npr. papa Ivan Pavao II. sazove u Asizu skup i počne zajedno moliti s muslimanima, protestantima, židovima, itd. da li tu trebamo slijediti i poslušati papu?

      Mislim da su pitanja dosta jednostavna i može ih se odgovoriti sa da ili ne.

      Izbriši
    6. Poradi onih koji ovo čitaju ću odgovoriti na pitanja:
      1.U tome papu ne smijemo slušati i nesmijemo ga slijediti, jer bi to bio grijeh, to jest bila bi uvreda Gospodinu Isusu.

      3. Također kada vidimo da papa moli sa nekatolicima u tome ga ne smijemo slijediti i ne smijemo ga slušati jer ako bi ga poslušali to bi bio također grijeh i uvreda prema Bogu.

      Bogu hvala na Istini. Kaže Gospodin budni budite.

      Svako dobro i Božji blagoslov

      Izbriši
    7. Evo ti mog odgovora:
      dokle god Sveti Otac ne dira u pitanje vjere i morala, temeljnog nauka Katoličke Crkve, dokle god radi za dobrobit Katoličke Crkve, a ustrajno se bori protiv njenih neprijatelja, poslušnost ne smije izostajati. No, ako bilo koji papa svjesno mijenja nauk Crkve, ako dira u pitanja vjere i morala, ako svjesno uništava Crkvu, onda mu čak i po savjesti nisi dužan biti poslušan.

      Što se mene tiče, ja mogu, a i ne moram prihvaćati ideju "duha Asiza". O tome moje spasenje ne ovisi. A isto tako i tvoje.

      Je li sad jasnije?

      Izbriši
    8. Evo jako lijepi i poučni citati na blogu Splendor Domini:
      (naročito u današnje vrijeme)

      "Zapravo, često je dolazilo do toga da pape pogriješe u svojim političkim, pastoralnim pa i učiteljskim odlukama, a da to ni na koji način nije ugrozilo dogmu o nepogrješivosti i rimskom prvenstvu. "

      "Kaže se da Sveti Otac može činiti sve 'quodqumque solveris-quodqumque ligaveris (što god razriješiš-što god svežeš) itd. To je istina, ali ne može činiti ništa protiv božanskog ustroja Crkve. On je namjesnik Božji, ali nije Bog niti smije razrušiti djelo Božje!"

      Izbriši
  3. Ovaj lik koji komentira je totalni idiot! Molim Vas pobrišite moj status!
    Potpis: Bob Marly Zdravko Mamić And indijski guru koji jede cipele.

    Pusa ��

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad ste si već dali toliku slobodu nekoga nazivati "idiotom" (za što smatram da je krajnje nekulturno i degutantno), onda barem obrazložite što vas je konkretno zasmetalo u njegovim komentarima. Hvala.

      Izbriši
  4. Discipula Domini, što si se uplašila burke? Trebaš rađati djecu a ne visjeti po blogovima.

    Ljudevit

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nu, vidi ga! Ljudevite, što bih se ja plašila burke!? A i bit će da nisi skont'o bit posta. Ali ajde, neću ti to uzeti za zlo ;)

      Izbriši
  5. Crkva, s papom Grgurom XVI u Mirari Vos (1836), papom Piom IX u Syllabusu i u Quanta Cura (1864) te s papom Lavom XIII u Immortale Dei (1885) i Libertas (1888) naučava da:
    1. Nikoga se ne smije ograničavati u vjerovanju u privatnoj domeni, jer je vjera osobni izbor koji se oblikuje u čovjekovoj savjesti.
    2. U javnom prostoru čovjek nema pravo na vjersku slobodu, odnosno bolje rečeno, pravo na ispovijedanje bilo koje religije, jer samo istina i dobro imaju prava a ne ono što je zabluda i zlo.
    3. Javno bogoštovlje lažnih religija može se, u određenim slučajevima, tolerirati od strane civilnih autoriteta, s ciljem ostvarivanja većeg dobra ili izbjegavanja većeg zla, ali, u principu, može se i sprečavati, čak i silom ako je to potrebno. No „pravo na toleranciju“ je kontradikcija, jer, kao što je očito iz pojma, ono što se tolerira nikada nije nešto dobro, nego naprotiv, zlo. U društvenom životu naroda, zabluda se može tolerirati kao realnost, ali nikada se ne može dopuštati kao pravo. Zabluda „nema pravo na objektivno postojanje, niti na promidžbu, niti na akciju“ (Pio XII, govor Ci Riesce, 1953).

    http://tomablizanac.blogspot.hr/2012/08/roberto-de-mattei-vjerska-sloboda-ili.html

    OdgovoriIzbriši

Ako želite ostaviti komentar na post, svakako se potpišite radi lakšeg snalaženja u komentarima.